miércoles, 30 de enero de 2008

CASA ROSA

Hoy abre sus puertas un nuevo local en Maceda, la Casa Rosa, un lugar con grandes pretensiones, y que según las previsiones contará con taberna, restaurante, punto de acceso a internet, local para miniconciertos, tienda de productos de artesanía gallega, productos de primera necesidad optando por la calidad y denominación gallega. En fin, hoy a las ocho de la noche veremos “in situ” todas estas espectativas en la inauguración y comprobaremos con el paso de los días si rellena las necesidades en el plano hostelería que sufre Maceda.

Con motivo de esta apertura he estado reflexionando sobre el tema comercial en Maceda en los últimos cincuenta años, han sido muchos los establecimientos que han ido cerrando sus puertas, por ejemplo toda la zona de vinos de la calle del medio, tiendas de ultramarinos como la Juanita, la Nieves, la Maruja de la esquina o el Xabardas; negocios emblematicos como recientemente la Barberia Do Campo... Tambien es cierto que han abierto otros pero creo que el balance es negativo...

¿Maceda resurge o se muere?

46 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Outras vilas tiraron pra diante.
Con intelixencia, iniciativa, enerxía e ganas, Maceda tamén pode tirar pra diante aínda que leve en "recesión" dende finais dos anos 70 do século pasado.
Noraboa aos xestores da Casa Rosa pola apertura.
Pinta moi ben.
Axudemos entre todos todos e deixemos "os cartiños" en Maceda [canto dano fai "Carrefour" and company].

10:48  
Anonymous Anónimo said...

Con estes dirixentes bloqueiros que nos levan a unha reública tropical?

12:14  
Anonymous Anónimo said...

Creo que se debería facer un fronte común (BNG+PSOE+PP) para sacar a Maceda do atraso secular.
Cando Xabier se vai a prestar ó diálog con todas as forzas políticas ainda que señán constitucionalistas?

12:37  
Anonymous Anónimo said...

12:37. Estás usurpando un pseudónimo (e van dúas).
Xa che dixen noutro que eu non escribo así:
"un fronte" (?)
"diálog" (?)
"señán" (')
Semella o de sempre: Abortar o blog. Táctica moi vella pra que non opinemos en positivo.

15:21  
Anonymous Anónimo said...

Internet, eso e o que precisabamos nun bar por fin...moi ben...xa teño ganas de velo....

15:53  
Blogger Nevermore said...

Moi boa iniciativa.

O curioso e que semella as idea anarquista dos centros culturais e de intercambio comercial da zona, pero en plan capitalista.

En fin, o capitalismo contradícese, por unha parte dí que o anarquismo é imposible, e por outra copio sen darse nin conta.

Paréceme moi boa idea. Haberá que ir ver como funciona, inda que non me paso moito por Maceda, gústame mais a cidade, supoño, por que ofrece mais posibilidades e coñeces mais xente.

Abaixo o carrefour e demais!!

Un que compra no pequeno comercio, por responsabilidade.

10:22  
Anonymous Anónimo said...

12:37 Tés unha confusión compulsiva e usurpadora de identidades alleas, e pasas moita fame constitucional.
Se ata pode haber vida en Marte, tamén pode habela fóra da constitución monárquica actual, vamos, digo eu! Pódese (e deberíase) mudar por outra republicana, e non sería a primeira vez.

SORTE e LONGA VIDA á CASA ROSA (que non á Casa Real).

O REPUBLICANO

16:46  
Anonymous Anónimo said...

A Casa Rosa comezou con moi bo pé.
LONG LIFE PINK HOUSE!!!

08:50  
Anonymous Anónimo said...

Comín alí e deixa moito que desexar.

09:14  
Anonymous Anónimo said...

PINK HOUSE OR ROSE HOUSE?

13:40  
Anonymous Anónimo said...

Nin PINK HOUSE nin ROSE HOUSE.

CASA ROSA, e punto!!!

Por que tendes que empregar o inglés? Onde está Maceda?
Editai unha guía turística de Maceda, escrita en inglés, e traducíille a carta dos menús e prezos da CASA ROSA. E nese caso tampouco sería necesario mudarlle o nome.

17:32  
Anonymous Anónimo said...

ALALDE DIMISIÓN-MACEDA EN IMPÁS!

08:15  
Anonymous Anónimo said...

13:40
PINK: rosa, é unha cor, como amarelo, branco, negro...
ROSE: rosa, tamén, porén reférese a unha flor, como caravel, amapola... Preguntabas e respóndoche.
Porén estou de acordo co 17:32: non é necesario mudarlle o nome, e menos ao inglés (nin ben traducido, PINK HOUSE, nin mal, ROSE HOUSE), por innecesario e pueril.
CASA ROSA (sen segundas lecturas, claro) xa está ben, pois é a cor da parede de fóra.

10:46  
Anonymous Anónimo said...

Para pedir a dimisión do alcalde hai uns trámites políticos a fecer, non berrar nos blogs de forma anónima porque lle pete e interese a uns poucos impacientes e intolerantes coa democracia vixente.

11:11  
Anonymous Anónimo said...

Está ben que se recupere locais da rúa central de Maceda.Dende as canteiras ata o reconco. Casas estupendas, de pedra, con galerías, arquitectura perfecta.
Intentar recuperar o núcleo urban de Maceda é moi interesante.
Agora ben non esquezamos que é un bar, non unha industria. Galicia, Ourense, perde poboación e non está nas mans de Maceda mudar esta situación pero si de evitar que mozos e mozas se vaian vivir a Ourense.

21:10  
Anonymous Anónimo said...

DIMISIÓN do alcaldihno.....

08:34  
Anonymous Anónimo said...

Rima con Ronaldinho......
Sáude e anarquía.....

08:37  
Anonymous Anónimo said...

Longa vida aos do Pipote que fan mover á xente da vila!!!

08:40  
Anonymous Anónimo said...

ROSE tamén é nome de persoa.
PINK HOUSE, se nos atemos á cor da fachada (meu deus?). A cor interior...(meu deus ao cadrado?).
ROSE HOUSE, se nos atemos á señora que rexentaba o negocio antano.

ROSE HOUSE xa que logo [se fan un folletiño bilingüe], aínda que vai camiño de LATE HOUSE ou se queredes, LAZY HOUSE. Ollo ao piollo cos horarios matinais!

09:05  
Anonymous Anónimo said...

A voltas co nome. 09:05 di que sería "ROSE HOUSE, se nos atemos á señora que rexentaba o negocio antano".
Pois non, porque nese caso sería "ROSE's HOUSE" e traduciríase ao galego por CASA DA ROSA, pero o nome real, único e verdadeiro é CASA ROSA, nada máis, algo distinto e ben diferente, porque reférese á cor.
Insisto, non hai que traduci-lo nome ao inglés, porén se o fas, faino con coñecemento de causa e de cousa. Xa sei que hai restaurantes como CASA XURXO, CASA XAN, etc. que fan referencia ao dono, mais en inglés sería GEORGE's HOUSE, JOHN's HOUSE, porque o adxectivo e o posesivo, en inglés, non funcionan como no galego.

18:18  
Anonymous Anónimo said...

Alguén pode facerlle chegar isto ao Alcalde ou o concelleiro de cultura:

http://www.lavozdegalicia.es/portada/2008/02/04/00031202142287949579932.htm

penso que Maceda debería estar aí!!!

GRACIÑAS

23:33  
Anonymous Anónimo said...

Ordíá! canto filólogo. O que interesa é saber si se come ben, se o viño é de calidade, se a atención é boa, se respetan os horarios, se hai ambiente, etc, etc, etc,

13:36  
Anonymous Anónimo said...

E tamén a relación calidade-prezo.
En Maceda mírase moito ese tema. Lembrade ao fillo da Celsa.

15:16  
Anonymous Anónimo said...

Maceda non ten que estar ahí porque non temos nada que ofrecer, agás o que se monta o sábado -algo que habería que refisar- cos felos non hai nada.
O Traxe de felo agás alguns, da pena velos, o domingo, luns non existe entroido, e o marte un desfile como en calquera outra vila.

17:57  
Anonymous Anónimo said...

O espazo natural dos Felos son as aldeas da Serra. Non a vila.

10:41  
Anonymous Anónimo said...

Era "Casa Rosa". Non "Casa da Rosa".

10:46  
Anonymous Anónimo said...

Ben habería que falar sobre iso, ben sei can é o seu espazo, pero tamén entendo que os pobos das serra están a morrer xa apenas hai xente nova.
Sobre o espazo estou de acordo con esa reflexión, pero hai dúas cousas que me enoxan moito.

1.- Cando carallo deixaran de sair calzados coas "chirucas" e calcetins deportivos coas raias.

2.- Porque alguns recelan de ir a Maceda e despois non teñen o menor pudor en ir a Ourense a facer o ridículo a que se rian deles.

19:16  
Anonymous Anónimo said...

19:16. Estamos de acordo coas "dúas cousas que te enoxan moito". Coa experiencia do que vai acontecendo nos últimos anos, podemos "corrixir" erros. O espazo natural segue a ser a Serra e as aldeas [xa hai un "lobby" emerxente de felos novos da vila que tamén suman]. Agora ben, non deben afastarse da contorna [hai anos algúns apareceron como "reclamo" nunha discoteca de Lalín e iso é o que endexamais deben facer]. Temos que procurar ser "puristas" coa indumentaria. É a nosa diferencia iconográfica.

19:41  
Anonymous Anónimo said...

O alcaldinho pónse calcetins brancos con zapatos ngegros....

22:46  
Anonymous Anónimo said...

Temos que respetar a figura do felo. O primeiro que temos que pensar é non identificalo directamente co peliqueiro. Hao moita xente en Maceda que merca os traxes en Laza. Debemos sentir orgullo polo Felo de Maceda. O peliqueiro é un traxe para lucir, para pasear e para presumir del, o felo é un traxe para meter medo. En Laza os vellos non lle teñen medo aos peliqueiros, nas aldeas de Maceda os vellos e as vellas tremen ao velos. Así é o noso Felo e o noso entroido. Medias negras en troques de brancas? pois si, calcetíns por riba? pois tamén. A carauta está pouco labrada, menos traballada que a do peliqueiro, seguramente pq nos chegou aos nosos días cun estilo máis antergo. Este ano andaba un "felo" cunha zamarra de peliqueiro por Maceda, ?¿?¿?. Isto é resultado de non valorar o noso entroido, así non imos a ningures!!!

15:32  
Anonymous Anónimo said...

15:32 Tés bastante razón (ou toda). O FELO de Maceda é un dos patrimonios enxebres da nosa cultura, non só da Serra, senón de toda a bisbarra. Se non o defendemos NÓS, acabarémolo perdendo, e outros máis afastados da súa orixe apropiaranse desta denominación de orixen e deste nome (pola maldita globalización). A ninguén máis que a NÓS lle pode interesar manter esta tradición, porén sen mesturanzas innecesarias de alén.

Reivindico mudar o Triángulo Máxico do Entroido ourensán (Laza, Verin, Xinzo) por un Tetraedro Máxico de Galiza, que, ademais dos Peliqueiros, os Cigarróns e as Pantallas, abrangue tamén o noso FELO. Só así o Entroido será completo. O FELO non poder ser cousa dunha ducia de persoas da Serra, hai que implicar á xente de tódalas idades e de tódolos recunchos. Nun mundo onde o turismo son divisas, o FELO ten futuro, sen dúbida, porén se nos movemos e o esparexemos pola rosa dos ventos.
No Museo de Pobo Galego non está o felo, ¿por que? Maceda debería acoller un Museo do Entroido (¿no castelo? e pór no mapa ibérico carnavalesco a figura enblemática e auténtica do FELO. Hai que ter orgullo e amor propio, non importar halloweens, mais ben exportar a nosa imaxe.
O FELO é unha marca rexistrada na historia de noso pobo. Protexámola como a unha especie en perigo de extinción!!!

O REPUBLICANO

17:11  
Anonymous Anónimo said...

¿Cómese ben e a bo prezo?

17:42  
Anonymous Anónimo said...

Ao das 15:32: estás bastante confundido a hora de comparar o peliqueiro e o felo, por suposto que son dous xeitos distintos de comportarse. O único que a fai as carautas decentemente ao meu entender e respetando a todo o mundo é o Sampayo cando as fai claro.
Dicir que unha mete medo e a outra non é unha opinión respetada pero falsa. O medo vai coa persoa, hai quen o ten e quen non.
O meu pai que ten 72 anos, nado nunha aldea da serra, felo nos anos 50 e 60, conta que antes o felo levaba seis chocas, antes os felos levaban detras da carauta rabos de raposos, cans, gastos e xerdas de cabalos... si, si igual que a do peliqueiro.
Sobre os pantalons dicirche que a miña avoa, que tiña un tear (se vivira hoxe tería 103 anos) facía pantalons, e contame a miña nai que eran se fio e non como alguns que levan lana.
Agora, pouco a pouco empeza a mellorar e haber que faga pantalons e chaquetas.
Sobre o que dís do peliqueiro non che vou contestar porque a ignorancia con todos los respectos é osada.
Se a carauta está pior labrada e porque eiqui houbo un abandono total no seu traballo e o entroido goste ou non na serra desapareceu.
Nós tiñamos reinados (iso se que é unha magoa que se perdera, testamento do burro, etc., e agora só quedan felos con chirucas e deportivas.
Hai que mirarse en quen soubo manter a súa tradición, non preocuparse en quen é mellor o pior ou que se preocupa de sair dignamente vestido.
Pero como todo na vida, todos podemos opinar.
Un saúdo.

19:40  
Anonymous Anónimo said...

Os mesmos que critican que se compre a carauta en Laza, son os que van coas chirucas vestidos ou a Ourense facer o ridículo, estou de acordo en todo co comentario das 19:40

19:43  
Anonymous Anónimo said...

Orden na Post!!!
Hai unha Post para falar do Entroido (Carnaval 2008), ésta títulase CASA ROSA.

Por certo, ao das 10:46 que escribe ["Era "Casa Rosa". Non "Casa da Rosa"], dicirlle que ninguén asegurou que o nome sexa CASA DA ROSA. Todos sabemos que é CASA ROSA.
Onde se fala de CASA DA ROSA está referido a unha traducción ao inglés que alguén fixo incorrectamente, pois aseguraba que CASA ROSA podía traducirse ao inglés por ROSE HOUSE, porque o nome da anterior inquilina era ROSA, pero, nese caso, só nese acso, se se quixera escribir en inglés, facendo referencia ao nome dunha persoa, deberíase escribir ROSE's HOUSE, nunca ROSE HOUSE. E ROSE's HOUSE traduciríase ao galego por CASA DA ROSA, é dicir, pasaría a perder o seu nome real, CASA ROSA, por iso, cando se escribe ROSE HOUSE en inglés, ROSE só pode referirse a unha flor ou a unha cor, nunca ao nome dunha persoa. Entendíchelo agora? Se me explico mal, perdoa.
HAI QUE LER TODO, NON SACAR UNHA FRASE DE CONTEXTO.

12:14  
Anonymous Anónimo said...

Pido opinións (a favor ou en contra) respecto á idea que propuxen antes de crear un Museo do Entroido no Castelo de Maceda.

O REPUBLICANO

12:21  
Anonymous Anónimo said...

Museos ten Allariz a esgalla.
Maceda nin o primeiro.

08:08  
Anonymous Anónimo said...

A Juanita, o Xabardas, a Maruja da Esquina... Todo muda..
Maceda xa non é o que era: un referente comercial relevante.

10:08  
Anonymous Anónimo said...

A Juanita, o Xabardas, a Maruja da Esquina... Todo muda..
Maceda xa non é o que era: un referente comercial relevante.

10:08  
Anonymous Anónimo said...

¿POR QUE CHE PERMITE O ADMINISTRADOR PÓR REPETIDOS OS TEUS COMENTARIOS?

¿E TI POR QUE O FAS?

¿TÉS UN PROBLEMA DE COMUNICACIÓN?

¿É UN PROBLEMA DE TARTAMUDEZ?

¿TÓMASNOS POR SORDOS?

¿PENSAS ACASO QUE É COMO CANDO SE FALA, QUE SE BERRA E SE REPITE UN ATA QUE TE ESCOITAN ACOLÁ?

¿SABES COMO FUNCIONA ISTO DE INTERNET?

¿É UNHA OFERTA DE DOUS POLO PREZO DUN?


Consultao cun bo psicólogo.

E agora non te poñas a insultarme, só faltaría!

18:46  
Anonymous Anónimo said...

Escribir con mayúsculas en este medio es de mala educación.
Parece que estás gritando.

12:25  
Anonymous Anónimo said...

Iso sempre é un problema do que lee, non de quen escribe.
¿Dime entón por que os títulos das Posts, e dalgunhas frases dos comentarios que fas ti, están en "MAIÚSCULAS"? ¿Estás berrando nese intre en que as escribes? Predica co exemplo, se é como ti dis.
Mais penso que estás errado, por suposto. Por certo, ¿ao que repite o mesmo comentario dúas e tres veces, por que llo permites?, ¿a ese non lle dis nada?, ¿ou eres ti mesmo quen as escribe e por iso non borras os comentarios que están repetidos?
Liches poucas novelas de medo ou de terror, as cales non están escritas en "MAIÚSCULAS", nin moito menos!, habendo como hai moitos dos personaxes que berran de medo, de terror, de pánico... e non por iso o autor as escribe en "MAIÚSCULAS", repito.
¿E ti non pretenderás crear un estilo propio para nós escribiren no teu blog? Sería unha pedantería pola túa parte. En definitiva, non me veñas con chorradas sobre un suposto "Libro Branco de Estilo do Blog Viaxe ao interior de Maceda", porque non existe; e, en caso contrario, editao, e xa falaríamos sobre el, neste blog, por exemplo.

11:52  
Anonymous Anónimo said...

Iso sempre é un problema do que lee, non de quen escribe.
¿Dime entón por que os títulos das Posts, e dalgunhas frases dos comentarios que fas ti, están en "MAIÚSCULAS"? ¿Estás berrando nese intre en que as escribes? Predica co exemplo, se é como ti dis.
Mais penso que estás errado, por suposto. Por certo, ¿ao que repite o mesmo comentario dúas e tres veces, por que llo permites?, ¿a ese non lle dis nada?, ¿ou eres ti mesmo quen as escribe e por iso non borras os comentarios que están repetidos?
Liches poucas novelas de medo ou de terror, as cales non están escritas en "MAIÚSCULAS", nin moito menos!, habendo como hai moitos dos personaxes que berran de medo, de terror, de pánico... e non por iso o autor as escribe en "MAIÚSCULAS", repito.
¿E ti non pretenderás crear un estilo propio para nós escribiren no teu blog? Sería unha pedantería pola túa parte. En definitiva, non me veñas con chorradas sobre un suposto "Libro Branco de Estilo do Blog Viaxe ao interior de Maceda", porque non existe; e, en caso contrario, editao, e xa falaríamos sobre el, neste blog, por exemplo.

11:52  
Anonymous Anónimo said...

La casa Rosa, ha quedado bastante bonita y espero que dure y que Maceda poco a poco vaya hacia adelante, conservando sus aspectos genuínos!
Me gustaría hacer una crítica constructiva para ayudar a que Casa Rosa sea un referente y vaya hacia adelante:
1. Ver "compresas" en el escaparate es una pena, no le pega nada a un tipo de establecimiento asi... espero que las quiten.
2. La comida tendría que ser más variada y mucho más abundante, lo que he oído y comprobado por mí mismo es que las raciones son muy escasas.
3. Recordad que la limpieza y un cierto orden son importantes.

Buena suerte!!!!

16:37  
Anonymous Anónimo said...

Noraboa a todos, un posto novo para facer amigos.

Desde Vitoria con morriña.

09:04  
Anonymous Anónimo said...

¡Qué bueno lo de CASA DA ROSA, PINK HOUSE, ROSE HOUSE! El ser humano es extraordinario (¿no dice algo así un anuncio de Aquarius?Por favor, ahora no teoricen sobre la etimología de "Aquarius")

20:45  

Publicar un comentario

<< Home